Effektivare processer och IT-support för Kry

Kry är en vårdgivare som växer snabbt och erbjuder patienter både digital och fysisk vård. Den snabba expansionen ställer stora krav på digitaliseringen och här kommer B3 in i bilden och bistår med expertkunskap inom Service Management.

Kry har genomfört drygt tre miljoner patientmöten bara i Sverige sedan starten 2015 och är idag Europas största digitala vårdgivare. Kry har på ett effektivt sätt använt sig av digitaliseringens möjligheter för att kunna erbjuda tillgänglig vård till patienter över hela landet.

Som ett led i arbetet med att utveckla och förbättra vården gör Kry nu förändringar i sin supportfunktion. Tidigare hade klinisk IT och corporate IT var sin supportfunktion, vilket inte är optimalt utan skapar silos och leder till mera jobb. I den nya organisationen etableras nu en global central servicemanagement-funktion som ska stötta samtliga användare, fungera som en single point of contact och skapa effektivare processer - alltid med patientens behov i fokus. B3 stöttar Kry med projektledning och expertkunskap inom Service Management.

Kry är en snabbfotad vårdgivare som gör allt för att patienten ska få så bra vård som möjligt. Det genomsyrar hela organisationen, vilket även omfattar oss på IT-sidan. Det är spännande att få vara med och driva satsningen på att bygga upp en global supportfunktion och etablera effektiva processer för Kry.

SENIORKONSULT PÅ B3 BUSINESS TRANSFORMATION

Arbetet med att bygga upp den nya supportfunktionen drivs i ett agilt globalt team med supportmedarbetare som är placerade runt om i världen. Projektet har stort fokus på att få centrala processer på plats samt att bygga upp en incidenthantering. Målet är att skapa en så problemfri IT-miljö som möjligt, att förenkla för användarna och att se till att affärskritiska system fungerar och utvecklas på bästa sätt.

Ett digitalt vårdmöte