Vad är mest spännande med uppdraget?
– Det är en mix av operativt och strategiskt arbete, vilket innebär att jag jobbar med allt från avtalsförvaltning och analyser av kundinsikter till operativa aktiviteter för att få saker på plats. Det är roligt. SL är också en dynamisk organisation där det händer väldigt mycket. Det satsas nu mycket på kunddriven tjänsteutveckling (service design) och det digitala kundmötet och det är många spännande projekt inom digitalisering på gång. Men det pågår även flera fysiska projekt, såsom exempelvis introduktion av mobila kundtjänstteam som hjälper kunderna ute i trafiken. SL jobbar hårt för att se till resenärens behov. Det är intressant och spännande.
Berätta om din bakgrund?
– Jag har jobbat på B3 Connect sedan 2016 och har haft olika uppdrag på SL under hela den tiden. Tidigare har jag exempelvis arbetat med att upphandla och implementera ett nytt Contact Center för Trafikförvaltningen. Jag har en bakgrund som projekt- och programledare inom Customer Experience och innan jag kom till B3 hade jag ett antal olika roller på Telia.