04 jul 2019

B3 deltar i satsning på morgondagens datadrivna shoppingupplevelse

Igår öppnade shoppingklubben Campadre upp dörrarna till morgondagens handel med en datadriven pop-up i Gallerian, Stockholm, tillsammans med Gigstr och Nordic Tech House samt flera tech-bolag i ryggen. Med smarta betalningslösningar ska Campadre skapa en sömlös handelsplats med det senaste inom retail-teknologin. Besökarna får bland annat uppleva virtuella köer, interaktiva skärmar och ta emot produktinformation i ljudduschar. Lösningarna stöttas av positioneringsteknik från B3 Consulting Group. Teknik som också ger värdefulla insikter om kundernas flöden och rörelsemönster.

- Framtidens kundupplevelse, där online smälter ihop med offline, kommer att bygga på närvaro och position. När vi ger kunderna möjlighet att identifiera sig i butiken kan de också se var i butiken de befinner sig. Då kan vi t.ex. få bort de traditionella köerna, hjälpa till att hitta rätt produkter eller skapa nya sätt att snabbare och enklare betala, säger Christer Gustafsson som ansvarar för framtagning av Retail-koncept hos B3 Consulting Group.

Campadre

 

Campadre pop up